„Doświadczenia pacjenta w Polsce”

09 października 2019

W ubiegły czwartek tj. 3 października w sali konferencyjnej Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie odbyło się spotkanie na temat miejsca doświadczeń pacjenta w systemie ochrony zdrowia. To niezwykle ważne zagadnienie poruszało m.in. kwestie priorytetyzowania wyników klinicznych nad doświadczeniami chorych. W debacie uczestniczył Dyrektor naszego szpitala prof. Janusz Kowalewski. Organizatorem była firma Siemens Healthineers.

Debata została podzielona na dwa panele dyskusyjne. Pierwszy z nich poruszał kwestie doświadczeń pacjenta okiem świadczeniodawców. Podczas debaty omówiono dobre praktyki oraz nowoczesne rozwiązania wpływające na komfort leczenia pacjentów. Zastanowiono się także na czym się skupić i jakie narzędzia wykorzystać, żeby osiągnąć efekt w postaci bardziej zadowolonego personelu i pacjenta.

Prof. Janusz Kowalewski przedstawił między innymi wprowadzony w bydgoskim Centrum Onkologii nowatorski system żywienia pacjentów.  W naszym szpitalu pacjenci spożywają posiłki w eleganckiej restauracji z możliwością samodzielnego wyboru dań. Powstanie restauracji przyniosło wiele korzyści. Stworzyło warunki do integracji środowiska hospitalizowanych pacjentów oraz ich członków rodziny w czasie pobytu w szpitalu. Z uwagi na lokalizację sali restauracyjnej poza oddziałami łóżkowymi dojście na posiłek jest okazją do zmiany otoczenia. Konsumpcja posiłków obecnie odbywa się w optymalnej porze dla pacjenta. Chory korzystający z usług restauracji ma zawsze zagwarantowany szeroki wybór ciepłych i smacznych dań.

Drugi panel kontynuował zagadnienie w perspektywie całego systemu. Jego uczestnicy rozmawiali m.in. na temat:  Jak uczynić doświadczenia pacjenta priorytetem systemu opieki zdrowotnej w Polsce.

696A9211 696A9391 696A9207